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Vintage Heuer Discussion Forum
The place for discussing 1930-1985 Heuer wristwatches, chronographs and dash-mounted timepieces. Online since May 2003. | |||||||
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"At that time I have designed the first digital stop watches for wages, which were then of course a revolution." Well this year was the model I had presented him personally. When he then highlights it approximately 25 present sales Chief, he suggested that everyone at the Herumreichen of the model should comment. The first said right: "" I can not sell this"!" He established it that the timer was totally different to the popular products. Everyone at the table joined the opinion - I already thought that I now six months completely for free would have worked. The stopwatch anlangte again when Jack Heuer, he said: "your comments were all very interesting. We are still selling this stopwatch. "You will sell it!" End of discussion.
Six months later Heuer made incidentally a third of its turnover with this stopwatch. This means Heuer and I were right and that its sales chief was wrong.
I throw out but not the marketing people because they are not trained on something. A designer working in and for the future, of a contractor can be expected, to have a look to the future. Marketing and sales people but must focus on what they have on the table, they depend what they have already sold. For a new, revolutionary product marketing has no support at all, because you can do no informed sales forecast. "You must to its pure instinct rely.": the black one is Microsplit 520:
Steve
: I found a real interesting Story, about this Microsplit,
: unfortunately it's in german.
: Perhaps somebody can translate it. (My english is to bad):
: Richard Sapper:
: "Ich habe seinerzeit für Heuer die ersten digitalen
: Stoppuhren entworfen, die waren damals natürlich eine
: Revolution. Heuer fand das Modell gut, das ich ihm persönlich
: vorgestellt hatte. Als er es anschließend den circa 25
: anwesenden Verkaufschefs vorführte, schlug er vor, dass jeder
: beim Herumreichen des Modells einen Kommentar abgeben solle. Der
: Erste sagte gleich: „Das kann ich nicht verkaufen“! Er
: begründete es damit, dass die Stoppuhr völlig verschieden zu
: den üblichen Geräten sei. Alle anderen am Tisch schlossen sich
: der Meinung an – ich dachte schon, dass ich nun ein halbes
: Jahr komplett umsonst gearbeitet hätte. Als die Stoppuhr
: schließlich wieder bei Jack Heuer anlangte, sagte er: „Ihre
: Aussagen waren alle sehr interessant. Wir werden diese Stoppuhr
: aber trotzdem verkaufen. SIE werden sie verkaufen!“ Ende der
: Diskussion.
: Ein halbes Jahr später hat Heuer übrigens ein Drittel seines
: Umsatzes mit dieser Stoppuhr gemacht. Das heißt Heuer und ich
: hatten recht, seine Verkaufschefs hatten Unrecht.
: Das werfe ich den Marketingleuten aber gar nicht vor, denn sie sind
: auf so etwas nicht trainiert. Ein Designer arbeitet in und für
: die Zukunft, auch von einem Unternehmer kann man erwarten, dass
: er einen Blick für die Zukunft hat. Marketing- und
: Verkaufsleute aber müssen sich auf das konzentrieren, was sie
: auf dem Tisch haben, sie richten sich danach, was sie bisher
: schon verkauft haben. Für ein neues, revolutionäres Produkt
: hat das Marketing gar keine Basis, da kann man keine fundierte
: Absatzprognose machen. Man muss sich auf seinen puren Instinkt
: verlassen."
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